donderdag 31 oktober 2013

braaf gereden


Na de lactaattest weet ik nu nog gedetailleerder wat me te doen staat. De bovengrens van de extensieve zone moet de eerste maanden verder vooruit geduwd worden. Ik moet meer watts kunnen trappen aan mijn LT. En daarvoor moet ik dus veel kilometers draaien onder mijn LT. Tussen hartslag 110 en 116 dus.

Vandaag heb ik dat zeer braafkes gedaan. Of ik nu de 4 beaufort 'kloef in mie mule' moest trotseren, of van diezelfde 4 beaufort kon genieten in de rug, ik heb altijd in diezelfde zone proberen trappen en dat is zeer goed gelukt. Dat betekent dat je bij tegenwind niet aandringt en tragere tempo's aanvaardt, terwijl je bij meewind niet luiweg geniet van het vlotte peddelen maar toch wel kracht blijft zetten.

Mooie training in koude omstandigheden (pakweg 7 à 8 graden), maar wel onder een heerlijk zonnetje.

9u20 BIKE 2:11:12; 60,95 km; 28 km/u; gem HSL 111; max HSL 140

Geen opmerkingen:

Een reactie posten