maandag 21 november 2016

week 11 en 12: diversiteit belangrijker dan volume


Qua trainingsuren heb ik het de laatste 2 weken wat kalmer aangedaan. Dat dat ook resulteert in 2 weken met lage trainingsuren (tussen de 6 en 7 uur), daar zijn grosso modo drie redenen voor te bedenken:
1. De bewuste reden: ik had sowieso voorzien om na de halve marathon van Berlare wat rustige weken in te plannen. Zeker qua lopen omdat ik nu echt eens af wil van die vervelende stramme rechter hamstring, en omdat ik ook echt wel nood heb aan wat rustiger loopwerk.
2. De te voorziene reden (die je wel op voorhand probeert straal te negeren): de workload - van 4 november tot en met 19 november heb ik gewoonweg elke dag (ook zondagen) gewerkt. Er was relatief weinig trainingstijd over.
3. De vervelende reden: regen regen regen regen en nog eens regen. Bijna alle fietstrainingen heb ik binnen moeten doen. Het was echte hondeweer in België. Rollentrainingen zijn altijd wel korter dan de voorziene buitentrainingen. Op de rollen ben je continu in beweging, laat je nooit de benen eens stil, is er nooit een rood licht, of een verkeerssituatie waardoor je moet inhouden. Met mijn Wahoo Kickr en met de fantastische app Trainerroad kan ook zeer goed die trainingen uitkiezen die ik op dit moment nodig heb. (ongeacht welke training ik doe - kracht, krachtuithouding, sweet spot, extensieve duur, recup - er is één constante: veel omwentelingen - gemiddeld aantal omwentelingen per minuut ligt altijd boven de 90)

Ondanks de lage trainingsuren kan ik jullie wel twee zeer kleurrijke weken presenteren:

















De volgende weken mag de diversiteit aangehouden blijven, en mogen de trainingsuurtjes wat toenemen. Om de 3 bovenstaande redenen even te overlopen: reden 1 valt beetje per beetje weg, reden 2 ziet er iets minder dominant uit de volgende weken, en voor reden 3 geeft weeronline.be me goede hoop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten