woensdag 13 december 2017

Road to Roth week 10: een 10+'er

Voila, 't is gebeurd. De eerste trainingsweek met meer dan 10 trainingsuren: 10u22m om juist te zijn.


Op zich is dat allemaal niet zo super belangrijk, maar 't is mooi om te merken dat mijn lichaam dit nu wel begint aan te kunnen. En opmerkelijk ook dat dit gebeurt in een week waarin het zo'n slecht weer was dat je nauwelijks trainingsritten buiten kan afwerken. Tijdens de enige buitenrit (dinsdag) had ik dan ook nog materiaalpech waardoor ik die rit met een kleine 30 km heb moeten inkorten.

Er begint wel al meer variatie in mijn trainingen te kruipen.

  • In het fietsen bijvoorbeeld was er naast de vlakke duurtraining op dinsdag en easy ritje op de rollen van vrijdag, ook een sweet spot training op donderdag (met 5 * 7 min in de sweet spot zone) en een krachttraining op zondag (met 15 * 1 min aan 130% van het overslag-wattage (FTP))
  • Op maandag liep ik kort, maar met 6 keer een tempoblokje van 400m rond de 15 km/u. Op woensdagochtend liep ik eens een half uurtje echt traag (12 km/u), en op zaterdag liep ik lang (14 km) aan een duurtempo van 13 km/u.
Ik heb het gevoel dat de basisconditie weer op punt staat, en dat ik nu dus voorzichtig kan beginnen variëren.  Benieuwd of mijn lactaattest van volgende week dinsdag dat zal bevestigen.
Volgende week doe ik het bovendien rustig aan. Even op adem komen in wat ook een drukke werkweek wordt. Daarna vliegen we er terug in.

Ondertussen ben ik bezig met de aankoop van een nieuwe tijdritfiets, en staat mijn blauwe Trek Equinoxe te koop voor pakweg 700 euro. Interesse? Geef gerust een seintje via dit blog.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten