woensdag 19 december 2018

week 4: moeizaam

De opbouw verloopt deze winter toch veel moeizamer dan anders. Dat heeft natuurlijk veel te maken met de onderbreking die ik opgelopen heb na mijn operatie, maar toch merk ik ook in het lopen dat ik met minder basisvorm aan het seizoen begin, omdat ik ook in september 3 à 4 weken niet mocht lopen door een spierverrekking. En dan kwam daar deze week nog eens een hielprobleem opduiken tijdens (en vooral na) de donderdagtraining. Een probleem dat ik nog nooit ervaren heb: een pijn op het bot van de achtervoet. Tijdens het lopen voelde ik het al wat, maar ' avonds en de volgende ochtend liep ik gewoon te manken. Volgende week dus alweer een doktersbezoek gepland. Het is mijn najaar niet op medisch vlak.
De zaterdaglooptraining heb ik dan maar wijselijk geschrapt.



Het is nog wat aanmodderen dus voorlopig.
Er is ook goed nieuws: de eenvoudige en minst belastende core stability oefeningen beginnen goed te lukken. Ik merk meer en meer aan die oefeningen dat de gevolgen van mijn liesoperatie beetje per beetje wegdeemsteren.

Maar volgende week dus hopen op geen al te slecht nieuws bij de sportdokter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten