woensdag 2 januari 2019

week 5 en 6: moeizaam bis

Eerst en vooral een sportief 2019 voor elk van jullie. 

Ik vond even weinig tijd om updates te schrijven. Te veel om mijn hoofd de laatste tijd.

Het mindere nieuws: ik voel me niet echt een triatleet nu. Opnieuw opgehouden met lopen door een kleine blessure: aanhechting van de achillespees aan de hiel vertoont enige kalksporen en de slijmbeurs en het vet errond zijn lichtjes ontstoken. Nog niks om me zwaar zorgen om te maken. 'Je bent er vroeg bij', zeggen ze dan. Maar het houdt me wel alweer 2 weken uit de loopschoenen om erger te vermijden. Veel fietsen dus.

Dit waren week 5 en week 6:




Maar vooral in mijn hoofd moet ik even alles herschikken: een liesbreuk, een spierverrekking en nu ontstekingen, allemaal langs de linkse kant. Mijn blessuregevoeligheid is de laatste maanden wat hoger. En veel druk op mijn schouders thuis en op het werk.

Ik denk dat ik mezelf iets meer tijd ga gunnen om terug op niveau te zijn, en dat ik de nadruk in seizoen 2019 vooral op het najaar ga leggen. Dat zal mij tegenhouden om mezelf in het lopen te veel onder druk te zetten.

Ik hoop volgend weekend terug blessurevrij een korte looptraining te kunnen doen. Maar ik ga vooral goed naar mijn lichaam luisteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten