vrijdag 4 juli 2014

2 days to go


Twee dagen voor D-day, ben ik 's morgens vroeg eens gaan lopen op 't parcours. Zeer kort loopje van 5,5 km, gewoon efkes de benen losgooien en dan terug de hotelkamer op.
Ondertussen zijn ook de eerste supporters, mijn ouders, gearriveerd. Morgen komt er nog een lading aan, en zelfs op zondag komen er nog supporters overgewaaid. Nice!

Even een terugblik op 11 maanden Ironman voorbereiding: wat doe je eigenlijk om je voor te bereiden op zo'n Ironman, vragen mensen dan? En steevast leiden ze dan het gesprek naar 'wat je waarschijnlijk allemaal niet mag eten en drinken'. Begrijpelijk (Belgen zijn nu eenmaal bourgondiërs) dat de meesten daar op focussen, maar mijn antwoord is eigenlijk altijd: "dat eten en drinken valt enorm mee. Ik mag zelfs meer eten dan een ander. Je moet gewoon de discipline en de goesting hebben om ALLE dagen te zwemmen, fietsen en/of lopen." Als je op één dag 3,8 wil zwemmen, 180 km wil fietsen EN 42 km wil lopen.....dan moet je in de voorbereiding .... inderdaad.... veel zwemmen, fietsen en lopen.

IK heb op dat gebied de beste voorbereiding ooit achter de rug. Geen blessures, een mooie winter zonder veel kou en sneeuw, een mooie lente en zomer tot nu toe, niet ziek geweest. Echt alles kunnen doen wat ik van plan was te doen.

Samenvattend: ik heb in de voorbereiding 211 km gezwommen (oftewel van Gent naar Arlon of zoiets), 7965 km gefietst (van Gent naar Peking) en 1332 km gelopen (van Gent naar Madrid). En om de dode momenten wat op te vullen ook nog 37u krachttraining en core stability gedaan. Veel tijd om mij te vervelen heb ik het laatste jaar dus niet gehad. : )

Maar nu begin ik me hier op de hotelkamer wel wat te vervelen moet ik zeggen. Wat mij betreft mag de wedstrijd zowat gaan beginnen. Ready to rock!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten