donderdag 3 juli 2014

de wondere wereld van tapering

Gisteren samen met David in onze auto zonder airco richting Frankfurt. Man zo warm in de auto, we werden er suf van. Dan 's avonds efkes een wandelingske gedaan naar de Römerberg, waar ze de tribunes voor de finish lijn al aan het opzetten zijn.

Een cola'tje gedronken. Nou ja, ik een colaatje, want David heeft andere prehydratatie-gewoontes. : )


Maar jongens, tijdens en na die wandeling voelden mijn benen zwaar aan, niet te geloven, zo een beetje als wanneer ge met uw vrouw moet gaan slenteren en shoppen in 't stad. Ook David voelde zich belabberd. Not the greatest feeling, maar dat ken ik ondertussen van de vorige Iromnans. Er zitten altijd wel wat vervelende dagen in zo'n tapering periode.

Na een goed nachtje slapen, voelde ik me al veel beter. En vandaag zijn we dan ook samen met de organisatie en met zo'n 80-tal andere atleten onder begeleiding het fietsparcours gaan verkennen. Het is een zeer glooiend parcours, met veel stukken vals plat (zowel naar omhoog als naar beneden), en 3 haalbare hellingskes. Op zich een vrij snel parcours, kijken wat de benen zeggen zondag. Nu was het echt vervelend, want we hebben zeker 40 keer voor een rood licht gestaan. Dus altijd weer met gans die bende stoppen en weer vertrekken.

BIKE 2:59:00; 83 km; 28,1 km/u; gem HSL 111; MAx HSL 159

Zeer rustige rit dus, maar de benen voelden vandaag wel goed aan.

Redelijk veel Belgen in die atletengroep vandaag en dus wel wat volk leren kennen. Toffe babbels gehad met Hank Mees uit Beveren, een atleet die hier ook in Frankfurt is om zijn besttijd (10u38 in Zurich) te verbeteren, net zoals ik (10u49 in Zurich). Een beetje zelfde profiel als mij: matige zwemmer, sterke loper. We komen elkaar dus zondag misschien nog tegen.

More news from Frankfurt tomorrow. See ya.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten