maandag 20 oktober 2014

week 9: 8u opnieuw


Ja, op dit moment blijf ik blijkbaar stranden op weken van zowat 8 uur. Geen erg, eigenlijk is dat wle een mooie constante.



Deze week zat er wel al wat kwaliteitswerk in, nl.

Woensdag liep ik een lange duurloop van 14,3 km aan 12,9 km/u. Maar vooral de indeling was van belang : ik liep in die 14 km 5 keer een kilometer aan LT-hartslag of laag intensief. Dat leverde kilometertijden op van  4:15; 4:15; 4:21; 4:19 en 4:12. Daar kan ik zo vroeg in het seizoen helemaal niet ontevreden mee zijn.

Zaterdag reed ik dan weer een fietstraining langs de dijk van 60 km aan een gemiddelde van 29,6 km/u. Ook hier een indeling waarbij ik in het eerste uur - bij drie beaufort volledig op de snuit - 4 keer 6 minuten reed net onder de overslagpols met daarna telkens 4 minuten recup. Als je dan daarna met meewind mooi naar huis bolt kom je dus aan bijna 30 km/u gemiddeld. Maar mijn fietstempo's liggen sowieso hoger dan vorige jaren. Zo reed ik het extensieve ritje van zondag (goede 50 km) makkelijk aan 28,6 km/u. IK heb dus mijn progressie van vorig jaar op de fiets kunnen vasthouden. Volgende donderdag doe ik een test in de fitness ter voorbereiding van de spinninglessen die in november starten. Ik verwacht daar een betere test af te leggen dan vorig jaar.

Zondag heb ik bovendien direct na het fietsen een koppeltje gedaan met een korte looptraining. In de eerste kilometer gestart aan tempo 4:12, daarna 2 km aan 3:55 (meer dan 15 km/u) en daarna rustig uitlopen aan 4:50. Pittig zo vroeg op 't seizoen, maar ik had er zin in.

Ik had deze week zeer weinig tijd maar heb veel kunnen goedmaken in het weekend. De volgende weken lijken zich wat rustiger aan te dienen, waardoor ik mijn trainingen wat meer zou moeten kunnen spreiden.

Eén ding is na 9 weken duidelijk: ook al is het dit trainingsjaar een jaar zonder Ironman, ik blijf gedreven om atleet te blijven. En dat doet me veel plezier.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten