maandag 10 november 2014

week 12 : kort maar goed

Eigenlijk heb ik deze week niet zoveel trainingsuren geklopt, maar toch heb ik goed getraind.




Even op een rijtje:

SWIM: De eerste zwemtraining van de week was afzien. Bovendien lag ik in dezelfde baan als Mieke Suys, en die ... suisde me vanzelfsprekend voorbij. DE tweede zwemtraining ging veel beter. Ik had panache, en ik voelde dat mijn core stability er veel beter uitkomt als ik beter op mijn roll let.

BIKE: nauwelijks op de fiets gezeten (dat resulteert vanzelf in minder trainingsuren natuurlijk). Enkel op maandag op de spinningfiets, direct voor een les met 8 * 4 min in de zone 121 - 138

RUN: 2 looptrainingen aan een goed tempo. Op woensdag een free run. Ik was mijn hartslagmeter vergeten, dus dacht: warm je de eerste 2 km wat op en loop daarna zoals het voelt: dat werd tempo 13,6 km. Op zondag liep ik dan nog een extensieve duurloop aan 13,2 km/u. Wohow!

Maar de grootste kick kreeg ik van Bart, bij wie ik een test aflegde voor de spinninglessen. Die test is super goed. Aan overslapgpols trap ik 311 watt, oftewel 4,32 watt per kg lichaamsgewicht. Ik kom als een machine uit mijn 2 Ironman jaren, mag ik wel zeggen.
Maar ... er is een maar.... boven de overslagpols, heb ik slechts een kleine trainingszone, zit ik iets te snel aan mijn plafond. Kortom, het gevaar dat ik een diesel wordt is groot, zeker gezien mijn leeftijd. In dit sabbatjaar zou het dus ideaal zijn om aan mijn snelheid te werken.  En dat was nu net wat ik van plan was, kortere wedstrijden voorbereiden via snelheidswerk. Bart vertelde me dat ik gerust in januari/februari daar al mee mag beginnen. Mijn basisvorm is zo goed, mijn fundament is zo sterk dat ik dat niet snel zal kapot trainen, vertelde Bart. Leuk om te horen, en een tof plan.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten