zondag 20 december 2015

Week 12: different mindset


Ik moet me helemaal anders oriënteren dezer dagen. Waar ik altijd kan bogen op een goede loopconditie, voel ik net dat achteruit gaan. Ik moet geduld oefenen, de enkel en de achillespees rust gunnen.

Het goede loopnieuws is dat ik 1 volledig pijnloos loopje van 6,3 km heb afgewerkt. Het slechte nieuws: dat is de enige looptraining die ik deze week mocht afwerken, en mijn loopconditie gaat ook verder achteruit: een tempo van 12,1 km/u in de hoog-extensieve zone, 't is om bij te wenen. in topvorm is dat 14,5 km/u.

Maar ok, ik ben er wel in geslaagd om mijn gedachten te concentreren op andere frontlinies:
- 150 km gefietst in totaal. Ik fiets deze winter meer dan anders en vooral ook veel buiten (dat heeft ook met het drogere weer te maken natuurlijk),
- 3 keer core stability, en daar merk ik toch dat ik hier en daar al eens oefeningen kan doen die toch ook het enkelgewricht wat onder druk zetten,
- maar vooral ... 3 zwemtrainingen deze week, en dat voelde zo goed. Tijdens de laatste van die 3 trainingen was de opdracht om 14 keer een 100m te zwemmen onder de 2 minuten. En dat ging blijkbaar alsof het niks was. Ik zwom ze alle 14 tussen de 1:49 en 1:56, zonder 1 keer te moeten sprinten.

Kortom, gezien de omstandigheden, een goede trainingsweek.


Volgende dinsdag de laatste infiltratie in het enkelgewricht, en dan maar hopen op gunstige loopevoluties. Alleejup!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten