zondag 3 januari 2016

week 13 en 14 - kerstvakantie


Twee weken kerstvakantie - als coach wel wat werk gehad en ook nog wat voor school. Maar voor de rest net iets meer tijd voor trainingen, ware het niet dat er veel feestjes doorgaan in deze vakantie natuurlijk. En in de tweede week zat ik in de Condroz met gezin en vrienden, en daar kwam er toch nog een kilo'tje bij.


Dit zijn de 2 weken geweest:



En wat valt het meest op: naast de twee lange fietstrainingen (100 km in het vlakke thuisgebied en 90 km in de zeer heuvelachtige Condroz), vooral de 5 lichtblauwe blokjes die hierboven staan te blinken: ik heb inderdaad vijf looptrainingen gedaan in deze 2 weken, en dat is op zich al een overwinning. Nog geen snelle trainingen (alles tussen 12,4 en 12,8 km/u), nog geen al te lange (maximaal een goeie 10 km), maar we zijn weer op de been. Nu moet ik opletten dat ik niet te hard van stapel loop, want 'de moteur heeft een grotere capaciteit op dit moment dan de carrosserie al kan verdragen'). Ik ga dus de volgende 3 weken vooral bezig zijn met het zachtjes verhogen van de afstanden. Pas dan bekijk ik of er al tempowerk of snelheidswerk kan toegevoegd worden.

Een hoopvolle evolutie dus, die me het zelfvertrouwen gegeven heeft om de hotels voor Ironman 70.3 Mallorca te boeken. En dan nu eens checken voor Ironman 70.3 Luxemburg. : )

Voor de rest voor elk van jullie een gezond en sportief 2016 toegewenst.

2 opmerkingen:

  1. welk hotel heb je geboekt in Mallorca ? zoek er eentje wa dichter bij IM-ZONE
    Norbert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. http://www.aparthotelelisa.com/ing/principal.php

    BeantwoordenVerwijderen