zondag 10 januari 2016

week 15 - wat is veel?


Of ik veel getraind heb deze week?

- Nee, eigenlijk niet - in totaal heb ik slechts 7u45min getraind, dat valt dus enorm mee.
- Ja, eigenlijk wel, ik heb niet minder dan 11 verschillende trainingen gedaan.

Dus ja, wat is veel?




Het lage aantal uren heeft vooral te maken met het feit dat ik niet buiten gereden heb. Mijn fietsen is beperkt gebleven tot 3 * 1 uur op de rollen, maar die uren kunnen wel tellen. Op maandag heb ik een moordend uurtje meegemaakt op de fiets: eerst wat one leg training, dan 10 intervals van een halve minuut boven de 300 watt, dan nog eens one leg training, en dan nog eens 2 krachtblokken (sweet spot training). Ik kwam van de fiets en zag sterrekes. Woensdag rustig losgereden, en dan op zaterdag een sweet spot training met 3 krachtblokken van 10 minuten. Slechts 3 uur op de fiets, maar toch kan dit fietsweekje echt tellen.

3 keer gezwommen ook, en een aHa-moment gehad. Een beetje ingewikkeld om uit te leggen, maar het ging over iets met 'lead arm in recovery' en 'body positioning' en 'rolling'. 't Is echt niet uit te leggen. Maar vooral 3 keer gezwommen, 5,6 km in totaal.

En ... lopen... de blessure begint echt weg te ebben. Ik mag nog steeds niet snel lopen, maar ik heb deze week wel een duurloop van 12,3 km afgewerkt. Dat was lang geleden.

Kortom, enkle goed nieuws. Dus het hotel voor Ironman 70.3 Luxemburg is ook geboekt. Daar wil ik echt pieken.
En ik begin te denken om nog eens de halve in Gérardmer mee te doen in september...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten