zondag 17 januari 2016

week 16: tijd voor wat goed nieuws

Een zeer drukke werkweek. Op maandag geen tijd gevonden om te trainen, en om dinsdag rpa tussendoor eens in het zwembad en als ik nog maar 800m bezig was, kwam er een invasie van schoolkinderen binnengewaaid: training gedaan.
Kortom, de week begon niet echt ideaal.



Maar... toch heb ik vooral goed nieuws.

Op vrijdag (na een ganse dag mondelinge examens af te nemen, en dus met een kop die op barsten stond) heb ik de afgebroken zwemtraining van dinsdag herhaald. Het was immers een CSS test, een test om te kijken wat op dit moment mijn lange afstands-richttempo is, en dat klokte af op 1:58 per 100m. Hier ben ik zeer tevreden mee, want een vlekkeloos verlopen zwemparcours was het tot nu toe zeker niet.

Het beste nieuws komt waarschijnlijk van het lopen. Op woensdag liep ik een extensieve (ik ben dat woord een beetje beu aan het worden) duurloop van 13 km en dat ging vlot. Ik klokte af aan een tempo van 12,7 km/u, daar kan je al eens voor buiten komen.
Op zaterdag probeerde ik dan in diezelfde zone, eerst laag te lopen en dan 2 keer te prikken rond de bovengrens van die zone. Die prikken brachten me bij tempo's van 4:05 en 4:10 (tussen de 14 en 15 km/u). Eindelijk eens - al was het maar kort tempo kunnen lopen. DE enkel houdt redelijk goed stand dus we zitten in een goeie flow.

Ook het feitsen gaat goed. Een pittige sweet spot training op de rollen op dinsdag, eens rustig losgereden op donderdag. OP zondag stond er een lange rit van 3 uur op het menu, met vooral rustig vlak werk maar op het einde 3 toerkes met de BEtsberg en de klim naar Lemberge bij ons in de buurt. Omdat ik op het vlakke gedeelte al redelijk wat gladde stukken weg was tegengekomen, ben ik na 2 uur terug thuisgekomen en heb ik in de late namiddag op mijn rollen een simulatietraining van het heuvelwerk gereden op mijn rollen. En zo ziet dat er dan uit op mijn scherm voor ik er aan begin:


Mooi weekje - opnieuw niet met mega-veel uren training (8u). Die uren gaan nu wel richting de 10 à 12 uur opschuiven de volgende weken, als het weer wat wil meezitten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten