zondag 27 maart 2016

week 26: in 't zadel


Vorige week had ik nog gemeld dat ik de laatste 2 weken te weinig had gefietst. Deze week heb ik dat zeker goedgemaakt: 4 fietstrainingen en 8u30min in het zadel.



 - op maandag een hill repeat: 2 hellingen in de buurt (de Betsberg en de klim van Landskouter naar Lemberge) heb ik in een soort criterium 3 keer beklommen. Telkens vooraan op het grrot blad, achteraan moest ik elke ronde verplicht 1 versnelling zwaarder schakelen. Met een gemiddelde van 29,5 km/u thuisgekomen - niet slecht
- op woensdag een rustige rit van 75 km, en op donderdag 20 km woon-werk: puur basiswerk, niks speciaals
- op zaterdag stond een lange rit op 't programma met veel klimwerk in de eerste 60 km in de Vlaamse Ardennen - op alle klimmetjes zat er een sterke 5 beaufort in het nadeel te blazen. Ik heb sterretjes gezien. Daarna vlak gereden, en vlotjes de 111 km verteerd. In de laatste 10 km heb ik op de dijk nog een gat dicht gereden op een andere lonesome cowboy, en hebben we zonder een woord te zeggen 10 minuten een streep getrokken aan 45 km/u. Dat ik dat nog in mijn benen had na 100 km was een goed teken.

Ook in het lopen begint het echt we fun te worden: met een 10 km aan 13,8 km/u en een 15 km aan 13,25 km/u heb ik twee duurlopen gedaan met redelijk wat intensievere blokken erin, niks in het rood, gewoon tempowerk. Er zit een grote vooruitgang in. Ik heb wel 1 looptraining laten vallen, om de achillespees wat te sparen.

Verder is een wekelijkse aandacht voor core stability is mijn lot voor de rest van mijn sportcarrière, daar heb ik me nu al bij neergelegd. Wil ik nog lang kunnen sporten dan is blessurepreventie en krachtwerk een conditio sine qua non.

Met een week van 13u30, ben ik zeer tevreden. Dat was al even geleden.
Nu ga ik het een dag of 5 wat rustiger aan doen, om er dan weer in te vliegen voor een pittige trainingsblok, inclusief een korte solo-stage in de Ardennen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten