maandag 4 april 2016

week 27: zwemmen en lopersbenen herontdekken


Er stond een iets rustiger week op het programma en daarvan heb ik geprofiteerd om 3 dagen op rij te zwemmen. Als je dat doet, voel je je op de 3e dag echt zalig door het water glijden. Moest ik een zwembad in mijnen hof hebben, en alle dagen kunnen een zwemmeke doen, ik zou serieus verbeteren. Maar da's gewoon dagdromen natuurlijk.


Alleen de zaterdag was een min of meer zwaardere trainngsdag.
Eerste keer op de tijdritfiets, maar aangezien ik neef Pieter meehad, hebik wat rustiger gereden dan voorzien. Dat gaf me de mogelijkheid om drie uur na thuiskomst de loopschoenen dicht te veteren, en een negatief duurloopje te doen: dat is een loopje waarin je de snelheid gestaag doet stijgen tijdens de loop, zonder echt tesprinten. Je begint dus onderaan in de extensieve en eindigt helemaal bovenaan in de intensieve zone. Die looptraining was echt top, en ik klokte af op een moyennen van 14,2 km/u. Eindelijk de lopersbenen komen terug. Dat geeft moed.

Zondag heb ik dan een stevig feestje gehouden in de Vlaamse Ardennen. Dat was dan ook het laatste zware feestje voor het wedstrijdseizoen. Wie mij nu nog tegenkomt op een optreden of op café, mag me gerust een spa'tje trakteren.  ; )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten