zondag 24 april 2016

week 30: evenwichtsoefening

Ondanks de wetenschap dat ik nog niet op mijn piek zal zijn binnen 2 weken in Mallorca, probeer ik toch een evenwichtsoefening te doen om zo goed mogelijk voor de dag te komen daar.

Deze week zat helemaal op het kruispunt van die evenwichtsoefening. De eerste 2 dagen waren nog pittige trainingen, dan kwamen er 4 recupdagen, en op zondag begon ik aan een laatste trainingsblokvan slechts 9 dagen.
Dat ziet er dan als volgt uit:



Die lange duurloop van 19 km kroop in de benen, moet ik zeggen. De laatste 2 kilometer waren redelijk lastig. Het was dus ook een juist moment om een recupblokje te beginnen. Heel snel bleek dat vruchten af te leggen. Ik fietst op donderdag en vrijdag met hele frisse benen rond, en ik zwom op een relatieve spaarmodus mooie zwemtijden op vrijdagochtend.

Op zondag begon ik dus aan 9 dagen pittig trainen met een koppeltraining: na het fietsen liep ik de eerste 6 km aan 14,5 tot 15 km/u. Lekker!

Ik kijk uit naar Mallorca Ironman 70.3. Goesting om een wedstrijd te starten, goesting om te racen, en me niet te veel bezig te houden met wedstrijdstress enzo. Genieten wordt het motto!
Maar eerst trainen trainen trainen!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten