zondag 1 mei 2016

week 31: op weg naar Mallorca

De laatste zware trainingsweek in aanloop naar Mallorca is achter de rug, en het was een verdomd goeie.
Niet omwille van het enorme volume aan trainingen maar omwille van de kwaliteit. Qua volume heb ik het ondertussen al door: dit jaar is het harken om elke week min of meer 10 uur te kunnen vinden om te trainen: een chronisch tijdsgebrek noemt dat dan.

Maar ik leer dan ook weer bij door te proberen om in die 10 uren alle ingrediënten te proberen steken die ik nodig heb. Zo zag de cocktail er deze week uit:



In de eerste 3 dagen waren vooral het zwemmen en het lopen aan de orde:
- het zwemmen ging twee keer zeer goed. Mijn watergevoel zit goed, maar geen idee wat dat gaat geven in de golven van de Middellandse Zee, een vuurdoop (in het water dan).
- als je weet dat ik vorige zondag ook al liep, kwam ik op ongeveer 39 loopkilometers uit op 4 dagen. Niet slecht, vooral omdat er ook heel veel kilometers aan race tempo 4:20/km inzaten. Die 19,5 km op woensdag kwam ik thuis met een gemiddelde van 13,6 km/u. Mijn kinesist had daarna dan ook niet moeilijk om mijn benen te martelen om alle afval eruit te masseren.

In het tweede deel van de week lag de nadruk op het fietsen met 3 echt zware trainingen: donderdag 1u40m op de rollen met redelijlk wat intensief werk, zaterdag een vlakke rit aan meer dan 33 km/u gemiddeld, en zondag een korte rit met 6 hellingen op 't groot mes. Die laatste training werd dan ook nog gevolgd door een koppelloopje aan 14 km/u. Lekker!

Ik denk dat ik er klaar voor ben. Enige probleem dat ik gezien de lage temperaturen nog niet in open water gezwommen heb. Maar soit, dat zwemmen zien we gewoon als overleven volgende week in Mallorca. Het is op de fiets en tijdens de halve marathon dat ik mijn duivels ga proberen ontbinden. De laatste wedstrijd dateert al van augustus 2015, niet moeilijk dat de wedstrijdhonger zo groot is.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten