maandag 23 mei 2016

week 33 en week 34: reculer pour mieux sauter

Na Mallorca heb ik het de eerste week toch wel wat kalm aan gedaan:


niet alleen om uit te rusten, maar ook omdat ik verschrikkelijk veel werk had dat was blijven liggen door mijn Mallorca-trip.

Jammer genoeg was ook week 34 er één die er heel druk uitzag. 7 dagen werken op school (ook zaterdag en zondag), cursisten die feed back moeten krijgen op hun afstudeerproject (de zenuwen beginnen toe te slaan), ondertussen ook veel coaching, enzoverder enzovoort. Hoe ik het gedaan heb, vraag het me niet, maar ondanks die drukke agenda heb ik een straffe trainingsweek achter de rug. Het gevolg is wel dat ik zondagnamiddag helemaal paraplu ben thuisgekomen van mijn werk, en het nu een dag of 3 rustig moet aanpakken qua training.


Maandag heb ik een loop van 15 km afgewerkt met daarin ongeveer 8 km rond tempo 4:10

Dinsdag een lange fietstraining met 3 serieuze intensieve blokken  - thuisgekomen met een gemiddelde van 32,2 km/u

Woensdag terug gaan zwemmen en wat oefeningen gedaan.

Donderdag stond er een korte pittige training op het programma: eerst 1 uur fietsen met daarin zes hellingen (Betsberg en Landskouter/Lemberge) - ik heb sereius van jetje gegeven, en kwam thuis met een gemiddelde van 35 km/u. maar daarmee was de training nog niet gedaan, want mijn loopschoenen stonden klaar. Na een snelle wissel liep ik een 5 km aan tempo 4:08.

Als je weet dat ik een half uurtje voor die training eigenlijk geen goesting had, en me wat vermoeid voelde, kan je je afvragen hoe je dan de knop omdraait. Donderdag vond ik een fantastische truc. Geen goesting om te trainen, kleed je dan alsof het wedstrijddag is. : )

Dit was voor de training:





En dit erna:

't Bobijntje was af.



Volgende dag, een rustdagje dan maar? No way....

  • Vrijdagochtend: zwemtraining
  • Vrijdagvoormiddag: 10 km lopen naar 't werk met 3 km aan 4:10 en 2 km aan 4:00
  • Vrijdagnamiddag: 8 km teruglopen, maar dan wel extensief
En op zaterdag 60 km gaan bollen aan 30 km/u. een rustig ritje, quoi.

Dit allemaal, gecombineerd met 2 jobs, en het organiseren van een verjaardagsfeest voor mijn zoon zijn 16e verjaardag, echt gekkenwerk.

De kogel is dan ook door de kerk. Hoe graag ik het ook doe, volgend seizoen ga ik geen coach meer zijn. Zeer jammer maar hoe veel ambitie en goesting je ook hebt, er blijven maar 24 uur in een dag zitten.
En ik heb absoluut nog geen enkele goesting om mijn eigen sportactiviteiten terug te schroeven...

Volgende afspraak: Ironman 70.3 Luxemburg 18 juni.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten