maandag 18 april 2016

week 29: lopersbenen


Ik heb mijn lopersbenen teruggevonden. En dat doet toch wel serieus deugd na een moeizame revalidatie na vorig seizoen, veel gesukkel met inspuitingen, veel kinesitherapie, eindeloze oefeningen, steunzoolperikelen, en stramme pezen. Alles lijkt nu net op tijd op zijn plooien te vallen.



De eerste 2 dagen van deze week had ik nog pijnlijke benen na de Ronde van Zele van vorige week zaterdag. Dus de ochtendloop om 7u en de avondloop om 21u van dinsdag werden beiden recuploopjes.
Maar op donderdag schudde ik na een lange rit onmiddellijk een 5 km aan 4:18 (14 km/u) uit mijn benen, en ik liep eigenlijk gans de tijd op reserve.
In Mallorca wil ik de afsluitende halve marathon van de Ironman 70.3 dan ook aanvatten aan tempo 4:20. Dat lijkt me een tempo dat lang houdbaar moet zijn.
Op zaterdag heb ik in mijn lange duurloop dan ook onmiddellijk hiermee geëxperimenteerd: na 10 extensieve kilometers, schakelde ik over op 7 km @ 4:20. En dat ging zeer vlot.

Ook de zwemtrainingen deze week deden me deugd.

In die van maandag zat voor het eerst een continue kilometer in. En in die van woensdag zwom ik over kortere afstanden aan heel degelijke tempo's:
3 * 100 (1:52; 1:54; 1:55)
2 * 200 (1:54;1:52)
1 * 300 (1:51)
2 * 200 (1:52; 1:50)
3 * 100 (1:50; 1:48; 1:49)

Nu is het wachten op wat warmer openwater, want ik wil dringend eens buiten gaan oefenen. Maar de eerste vormsprong van het seizoen is een feit dus.
Mooie timing zo dicht bij Ironman 70.3 Mallorca.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten