donderdag 29 september 2016

week 4 - regen, drop, knopen en jeugdige overmoed


Regen? Dat zijn we hier in België niet meer gewoon. Maar wel in Mallorca blijkbaar. Trouwe volgers van deze blog zullen zich nog mijn verzopen verhaal herinneren van de halve Ironman in Mallorca in mei. Wel vorig weekend was het daar de volledige Ironman (zonder mij weliswaar), en het regende daar pijpestelen. Tja...

Maar dat was eigenlijk niet wat ik wilde vertellen over regen. Ikzelf ben hier ook in België van de regen in de drup beland: na de darmproblemen van vorige week, was ik nog maar goed hersteld of einde week 4 was ik alweer geveld door een zware verkoudheid. Zondag nog even getwijfeld of het wel zou doorbreken, toch gaan lopen en dan vaststellen dat het ..... doorbrak. Gevolg: maandag gaan werken op een dieet van melk met honing en Dafalgan. Veel Dafalgan!


Maar er zijn ook knopen (daar is het 3e woord uit de titel) doorgehakt.

Hier is ie: dé wedstrijd voor deze zomer:




Jawel, u herkende hem: Alpe d'Huez. Op 27 juli komt de Marco Pantani in mij tot leven. Dit zijn de afstanden van de triatlon Alpe d'Huez.
Na 2,2 km kom ik gegarandeerd met een respectabele achterstand uit het ijskoude water van Lac du Verney. Maar wie me wil afhouden, zal op de Alpe du Grand Serre, Col d'Ornon en op de (21 bochten van) Alpe d'Huez zeer goeie benen moeten hebben. Bovenop Alpe d'Huez zijn er dan nog 22 loopkilometers om de laatste hardnekkige tegenstanders het leven zuur te maken. Ik heb er enorm veel zin in.


Voorlopig is dit mijn ideale seizoensopbouw:

  • 1 mei Powerman Hosingen (Luxemburg) 10 RUN - 60 BIKE - 10 RUN
  • eind juni Powerman Sankt Wendel (Duitsland) 10 RUN - 120 BIKE - 20 RUN
  • 27 juli Triathlon d'Alpe d'Huez (Frankrijk) 2,2 SWIM - 115 BIKE - 22 RUN
  • 2 september Triathlon de Gérardmer (Frankrijk) 1,9 SWIM - 90 BIKE - 21 RUN 
Supporters, daar zitten toch interessante brokjes bij hé? 2017 wordt alleszins het jaar van de klimmer.

Mag ik even voorspellen wanneer ik ga beginnen twijfelen aan dit programma? De nacht van zaterdag 8 oktober op zondag 9 oktober, zo rond 3 uur 's nachts, als ik live het WK Ironman in Hawaïi aan het volgen ben. Maar hey, ik ben nog maar 47 hé. Zo jong, en nog zoveel te beleven. : p


Geen opmerkingen:

Een reactie posten