maandag 12 december 2016

week 15: test


Dit was een goeie testweek: na een week van 8 trainingsuren en één van 9, ging ik nu over de 10 uur heen. Mooi zo. Jammer dat ik de zwemtraining van zaterdag miste, anders had ik een perfect parcours gelopen. Maar ik was doodop: heel zware weken op het werk met nauwelijks tijd voor weekends, en dan deze trainingen erbij, het is geen klein bier.
Bovendien mocht ik zaterdag niet te veel hooi op mijn vork nemen, want ook op zondag stond er nog een test gepland, mijn lactaattest op de fiets. Dat was alweer een paar jaar geleden.

De resultaten zijn bevredigend voor december: een anaeroob overslagpunt (wanneer ga je in het rood) rond hartslag 148 bij 260 watt. Je wint er geen wedstrijden mee, maar 't is wel een heel mooi wintervormpeil om op verder te bouwen.
Ik heb ook een heel mooie basisconditie, want mijn aeroob omslagpunt (wanneer begin je je koolhydratensysteem meer aan te spreken) ligt op 206 watt.
Ik ben tevreden, maar besef ook dat er nog veel werk voor mij ligt om in Alpe d'Huez en Gérardmer te knallen.

Mooie week dus ......




Maar volgende week wordt wel een recup-weekje, want we gaan opnieuw een werkweek van 6 dagen tegemoet, en geest en lichaam kunnen wel wat ademruimte gebruiken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten