zondag 18 december 2016

week 16: recup

Deze week was een recupweek. Belangrijk in de trainingsopbouw om dit soort weken in te bouwen. Los daarvan was de timing ook perfect: een zoveelste compleet crazy week op het werk. Ik weet echt niet hoe ik hier een normale trainingsweek had moeten tussen wringen.

Zestal uurtjes getraind in totaal.





Vooral de zwemtraining op dinsdagochtend was een meevaller. Echt mooie tijden gezwommen. Maar zaterdag liet ik de zwemtrainster van Mr T eens naar mijn slag kijken, en dan werd duidelijk dat er nog veel werk was:

  • bovenlichaam ligt mooi in het water, maar onderlichaam zakt wat door -> één van de tips is regelmatig rugcrawl invoeren in mijn training.
  • met de rechterarm heb ik soms een slechte insteek, mijn elleboog dreigt eerder in het water te vallen dan mijn hand, waardoor ik 'plets'
  • en .... er is iets mis met mijn timing, als mijn ene hand op komst is boven water om ingestoken te worden, is met andere arm al te vroeg begonnen met de catch-beweging


Goed dat ik dit nu allemaal weet, maar - gdvd!*%¨¨ - denkt een mens dan - ik was toch beter verliefd geworden op duatlon in plaats van op triatlon. Allejup, morgen beginnen we terug aan gewone trainingsweken met - ik doe mijn best om het met enig enthousiasme te tikken, maar het is me niet gelukt - onder andere rugcrawl dus.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten