maandag 2 april 2018

Road to Roth week 26: rusten en testen

Na de problemen die vorige week opdoken, heb ik de afgelopen week mijn verstand gebruikt.
De eerste 5 dagen mijn lijf rust gegund.



 
Geen core stability om de buikspier te sparen, geen fietstraining om de knie te sparen en nauwelijks loopkilometers om beide redenen.

Het weekend stond in het teken van testen.
  • Op zaterdag een pittige fietstraining met goed nieuws. De knie houdt stand, ik voel nog wel wat irritatie maar het gaat veel beter dan vorige week.
  • Op zondag een lange looptraining, niet minder dan 22 km. Die training bevestigde me nog eens dat de conditie echt top is. Ik liep op gevoel in de hoog extensieve en laag intensieve zone aan een tempo van 4:24 (13,6 km/u). Da's geweldig. Maar... tijdens de training begon mijn buikspier te irriteren. Ik kon doorlopen, dat was geen probleem. De enige vraag die ik me stel, is natuurlijk in welke mate ik schade toebreng aan die spier. In de gaten houden, goed verzorgen en de vingers kruisen!
Ondertussen ben ik ongelooflijk aan het genieten van de nieuwe zwemstijl. Zwemmen is voor stuk een nieuwe ervaring aan het worden. En dat doet me dan weer veel plezier. Waarbij ik me afvraag: zwemmen met een brede smile op je smoel, is dat technisch gezien ok? 😉

Geen opmerkingen:

Een reactie posten