zondag 22 april 2018

Road to Roth week 29: recup

Als jullie dit zien,






dan denken jullie waarschijnlijk dat ik een echte fietstrainingsweek achter de rug heb. Maar eigenlijk klopt dat niet: die 297 fietskilometers zijn eigenlijk een combinatie van een recup 5-daagse (van maandag tot en met vrijdag), gevolgd door een extra lange trainingsrit op zaterdag.

In die 5 dagen recup koos ik er voor om even niet te lopen en terug mijn core stability rustig op te bouwen. De laatste 3 dagen van de vorige week had ik 42 km gelopen, dus ik kon het me even permitteren om niet te lopen (al is dat niet ideaal). Maar mijn core stability opstarten was even schrikken terug voor mijn buikspier, en dan kon ik ze best de rust gunnen door even niet te lopen. In zo'n voorbereiding moet je regelmatig flexibel te zijn, en je aan te passen aan de omstandigheden.

Na 5 dagen relatieve rust, stond zaterdag de Etixx Classic op mijn planning samen met een hele groep Mr T'ers. Wat een geweldige rit door het mooie Henegouwen. Ik had ook zeer frisse benen, speelde de ganse dag met de pedalen. Heerlijk! 185 kilometers om van te smullen.

En zo is een volgende trainingsblok van 16 dagen op gang getrokken. De loopschoenen staan alweer klaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten