maandag 11 februari 2019

week 12: rustig weekje

Een rustig weekje, zo ziet dat eruit:








5 dagen kalmpjes aan, en dan in het weekend opnieuw de trainingen opstarten.

Zo 2 dagen niks doen, dat was niet 100% de bedoeling. Ik lig niet graag 2 dagen na elkaar helemaal stil. Maar het was zodanig druk op het werk, dat ik die 2 dagen bijna niet thuis geweest ben.

Op zondag probeerde ik voor de eerste keer wat tempo in mijn looptraining te steken. Mijn hartslagen vlogen door het plafond, maar het was genieten om zo eens een kilometer of twee aan 4:15 - 4:20 te lopen. Ik heb het gevoel dat mijn kine alweer topwerk geleverd heeft bij de behandeling van mijn ontsteking aan de hiel. Ook altijd trots dat ik zo'n ontsteking wegneem zonder de klassieker: grijpen naar ontstekingsremmers. Ik hou niet zo van ontstekingsremmers, nemen nooit de oorzaak weg van een probleem, en zijn op zich niet zo gezond om te nemen.

Ondertussen ben ik ook opnieuw aan het surfen op de kalender voor 2019. Mijn A-wedstrijden zullen in het najaar liggen: 2 halve triatlons of het WK duatlon in Zwitserland en daarna nog een halve triatlon.
In het voorjaar ga ik vooral voorbereidingswedstrijden doen, denk ik: 2 duatlons en misschien 1 of 2 kwarttriatlons om de snelheid wat aan te scherpen. Ja, het begint allemaal wat vorm te krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten