maandag 22 juli 2019

week 34 en 35: bevestiging

In week 33 was ik aan een stevige trainingsblok begonnen. De focus die ik er in week 33 terug kon inleggen, heeft zich verder gezet. Ook de vorige 2 weken heb ik keihard kunnen doorzetten. Vrijdag liep mijn trainingsblok af, en ik was echt helemaal afgepeigerd. Tof om te merken dat ik het nog kan, zo'n volledige trainingsblok afwerken en tot aan het gaatje gaan.

In week 34 heb ik me vooral gefocust op zwemmen en lopen.



Opnieuw 3 keer kunnen zwemmen in deze week. De CSS test ging iets minder, maar het was dan ook niet verstandig om die 's ochtends in nuchtere toestand te doen.
In het lopen heb ik er hier wel veel zelfvertrouwen getankt. Voor het eerst een 16 km gelopen en aan een lage hartslag (129) toch tempo 4:35 kunnen lopen. Dat was een mooie verrassing. Ook de tempoblokken beginnen vlotter en vlotter te gaan.

Op zondag een lange rit van 112 kilometer gereden. En dat was de start van een intensieve fietstrainingsblok. Want in week 35 ben ik drie dagen gaan fietsen in de Ardennen. Pittige 3 dagen, samen goed voor 270 kilometers en niet minder dan 4800 hoogtemeters. Het was een zeer zwaar parcours, maar als je naar Gerardmer en Lanza gaat, kan je je niet beperken tot cruisen langs de kanalen natuurlijk. Niet erg voor mij bovendien, want ik ben zowat verliefd op de Ardennen.



Als ik dan - terug in Merelbeke - op vrijdag opnieuw een 16 km run voor de kiezen had, zat ik niet meer echt met frisse benen. Dat ik de long slow distance run van week 34 niet ging kunnen evenaren, dat was zeker. Maar ik heb opnieuw een lage hartslag kunnen aanhouden (128) en toch nog tempo 4:43. Dat was nog een redelijk mooie afsluiter van deze trainingsblok.

Nu een weekje de riem eraf. Per ongeluk in de week van de Gentse Feesten, is me dat een tegenvaller. 😇



Geen opmerkingen:

Een reactie posten