zaterdag 31 augustus 2013

souplesse


't Is altijd weer met de nodige twijfel en met een zekere spijt, maar 't moet gewoon : de ketting moet weg van dat grote verzet (53) en terug naar het kleine blad (39). Vandaag dus voor het eerst weer veel op souplesse getraind

11u BIKE 1:56:07; 53,25 km; 27,6 km/u; gem HSL 111; max HSL 148; 225 hoogtemeters

Eerst door de Zwalmstreek gereden tot in Nederename, en dan langs de dijk terug. Er stond een serieuze tegenwind op de dijk.
Ik was bovendien een beetje vergeten dat je ook voor deze korte trainingen best eten meeneemt. Zeker als je aan het rijden bent op een moment dat je thuis normaal aan tafel schuift. Tegen 't einde had ik toch wel honger.

Ik krijg de laatste tijd regelmatig de opmerking : "Dat kan toch niet dat jij vorige maand zo'n Ironman deed, compleet afgetraind stond, en nu nog slechts 60 km kan rijden of 9 km kan lopen." Tuurlijk zou ik nu een rit van 120 km aankunnen, en tuurlijk zou ik een looptraining van 20 km kunnen afwerken. Maar de vraag is niet wat ik nu kan, maar wel wat nu aangewezen is, wat ik het beste kan doen nu om volgend jaar weer in topvorm aan de start te staan in Frankfurt. En op die vraag is er maar één juist antwoord : terug beginnen met rustig aan de basis te leggen. Het is nu - 10 maanden voor de wedstrijd - niet interessant om uit te pakken met 'kijk wat ik kan'. Laat mij maar rustig weer op gang komen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten