zondag 14 september 2014

week 4: basis


In week 4 dreigde ik af te stevenen op 10 uur training, maar ... net niet. Afgesloten met een rustig weekend met daarin enkel een kort ritje en een sessie core stability.


Nogal tevreden over mijn zwemtrainingen deze week: er begint panache in te komen, en ik haal vlot 100m en 200m tijden die onder het tempo 2:00/100m liggen. Al moet ik zeggen dat ik deze week 2 keer in een 25m bad heb moeten zwemmen en daarin liggen de tijden sowieso iets beter. Maar toch...ik begin te voelen dat ik sneller dan vorige jaren terug op een redelijk aanvaardbaar niveau zal zitten.

Fietsen was zeer rustig deze week. Allemaal extensief gereden - puur basis gelegd. Eén langere rit van 80 km en voor de rest twee korte.

Deze week wel de loopkilometers opgedreven. Van 20km de vorige 2 weken naar nu 28 km. Schoon onderverdeeld in één korte recuptraining (6 km die ik samen met Robben gelopen heb op maandag, 11,8 km/u), één langere extensieve duurloop (bijna 12 km aan 12,5 km/u) en dan een tempoloop (10 km aan 13,2 km/u).

Wekelijkse kost zijn ondertussen de core stability oefeningen geworden. Deze week opnieuw 2 keer gedaan - 2 keer een sessie van 40 à 45 minuten.

Opvallend is eigenlijk mijn gewicht. Waar ik vorige jaren in deze fase mijn best moest doen om onder de 75 kg te duiken, zit ik nu vlotjes rond de 72 kg. Ik ben veel minder bijgekomen in deze zomerperiode dan vorige jaren. Dat traint natuurlijk wel vlotter. Geen klagen tot nu toe dus.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten