zondag 7 september 2014

week 3: dagelijks bezig


't Gaat goed. Ik heb er al geen probleem meer mee om dagelijks te trainen. 't Is al helemaal terug een gewoonte geworden.

Dit heb ik deze week gedaan:


8 trainingen dus, samen goed voor 8u40m.

2 * Core stability : ik voel dat ik snel terug krachtiger buik- en rugspieren begin te krijgen.
1 * Swim: hier heb ik vrijdag een zwemtraining moeten schrappen, ik had te veel werk. Jammer want maandag had ik voor het eerst een ietwat beter gevoel in het water, en ik had er graag op verder gebouwd. Maar nu ik 6 dagen uit het water gebleven ben, vrees ik morgen weer te liggen krasselen in het water
3 * Bike: 2 korte en 1 langere van bijna 80 km.
2 * Run: ik moet er bij neerleggen dat mijn tempo's gevoelig trager zijn nu. Volgende week best nog gewoon wat basis leggen. Nog even wachten om er blokken in te steken.

Maar ondertussen is het van dattum: de facebook-berichten "ik ben ingeschreven voor een Ironman" vliegen me rond de oren. Frankfurt, Zurich, Lanzarote, Kopenhagen, .... ze passeren allemaal de revue. Hoezeer ik het iedereen gun, en zelfs mensen graag aanzet om het te proberen (deze week drie uur ervaringen uitgewisseld bij een glas rosé met Pascale en Benjamin die waarschijnlijk volgend jaar in Zûrich hun 1e Ironman zullen lopen), het doet me telkens weer een klein beetje pijn als ik die plannen lees. Ik besef nu steeds meer hoe zeer dat Ironman-verhaal niet alleen een belangrijk deel van mijn leven is gaan innemen, maar ook een deel van mijn identiteit is gaan vormen. En da's lastig om opzij te schuiven.

Maar laten we maar vooral genieten van de trainingen. De rest wijst zichzelf uit.

Verder wil ik nog even 2 prestaties om U tegen te zeggen in de verf zetten:
- Norbert Hallemeesch is in augustus 1e geworden in de leeftijdscategorie 65-70 op Ironman Kopenhagen, en heeft zich zo gekwalificeerd voor Hawaïi in oktober. Respect Norbert!
- En vandaag is team mate Seppe Odeyn 4e geworden op het WK lange afstandsduatlon in Zofingen. Zeer sterk Seppe!

Ciao en tot volgende week


1 opmerking: