maandag 9 februari 2015

Loopweek

De afgelopen week is een echte loopweek geworden.




45,2 km gelopen in 4 looptrainingen. Niet slecht voor begin februari, zeker als je weet dat er geen marathon-doel in zit dit jaar.

De 4 trainingen waren bovendien 4 verschillende trainingen:
- een laag extensief duurloopje van 12 km (12,6 km/u)
- een korte nuchtere ochtendloop van 8 km (12 km/u)
- een intervaltraining met 6 intervals van 400m @ 15,5 à 17 km/u
- een tempoduurloop met 3 blokken van 13,5 à 14 km/u

Echt een mooi loopweekje. Maar dat kan een aantal minpunten niet verdoezelen.

Zo moet ik dringend langere ritten beginnen fietsen. Daar begin ik vanaf volgende week werk van te maken. Het weer wordt ook beter, droger en ietske warmer. De kracht is alleszins ok op de fiets. Ik heb donderdag een fietstest gedaan, en ondanks te weinig kilometers heb ik geen kracht verloren deze winter.

Verder moet ik ook mijn core stability weer opnemen. De laatste 2 weken is dat van de agenda gevallen.

Er is ook een 2e wedstrijd toegevoegd aan mijn programma voor 2015: het EK Powerman duatlon in Horst (NL). Een langere afstand duatlon: 10 km lopen - 60 km fietsen - 10 km lopen. Een voor mij onbekende formule waarmee ik eens ga experimenteren. Experimenteren op een Europees Kampioenschap .... niet slecht hé. : )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten