maandag 2 februari 2015

te weinig volume, wel kwaliteit

Opnieuw een week met iets te weinig volume (vooral door een dipje op dinsdag en woensdag; en slecht weer op zaterdag waardoor ik fietstraining moest inkorten). Maar wel kwaliteitstrainingen  gedaan.



Vooral qua fietsen zat er kwaliteit in: maandag een spinning (klim) les met 7 * 10 minuten in de intensieve zone. En op zaterdag een vlakke rit (met defecte hartslagmeter dus op gevoel) met daarin in totaal ook nog een uurtje INt verdeeld in blokken van 23 min, 19 min, 6 min, 6 min en 3 min.

Ook de enige looptraining van de week was een goeie met in totaal 6 km op de grens van de extenseive en intensieve zone (in 2 blokken van 2 km en 2 van 1 km).

Ook met het zwemmen begin ik me beter te voelen in het water, en doe ik soms al iets langere blokjes van 300m (zelfs al een van 400m ertussen). Snelheid heb ik nog inet, maar dat komt wel. Volgende week denk ik eens een CSS test te doen.


En .... ondertussen ben ik de wedstrijdkalenders hier en daar beginnen afdweilen. Er begint zich al een beetje een patroon af te tekenen in mijn hoofd, maar er is nog niks beslist. Voorlopig denk ik aan een seizoen in 3 fasen:
- In een eerste fase zou ik graag eens willen pieken naar hetzij het BK, hetzij het EK long distance duatlon (10 km run - 60 km bike - 10 km run) (april of mei dus)
- In een tweede fase is mijn piekwedstrijd al vastgelegd: La Roche 111 (juni)
- In een derde fase ben ik op zoek naar een halve triatlon (eind augustus - begin september): Gérardmer is mijn absolute favoriet, maar om praktische redenen zou het ook wel eens Deinze of Chantilly kunnen worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten