maandag 23 februari 2015

Week met 2 gezichten


Opnieuw 11 uur getraind deze week. Het zwaartepunt lag in de eerste 4 dagen. De laatste 3 dagen was sowieso wat rustiger voorzien, maar had ik toch graag ook op zaterdag getraind. Mea culpa, vrijdag te hard gevierd.


In het zwemmen heb ik op maandag een training gedaan zonder 'hulpstukken'. Geen drills, geen pull buoy, geen paddles, geen vliezen, gewoon zwemmen. Er zaten ook al 2 blokken van 400 meter bij op het einde. Vrijdag dan weer een zeer technische training gedaan.

Slechts 1 keer core stability, da's alweer te weinig.

2 looptrainingen waarbij vooral die van donderdag me zeer blij stemde. 17 km aan 13,5 km/u, en ik had me nochtans perfect aan alle hartslagzones gehouden. Yes!

Op de fiets heb ik dan eindelijk de 100 km barrière overwonnen. Woensdag een solorit van bijna 102 km. Ik verteerde deze rit blijkbaar goed, want liep de dag daarna mijn 17 km. Voor de woensdagrit beloofden ze stralend zonnig weer, maar de eerste 50 km zat ik in een zeer dichte, vochtige, ijskoude mist. Pas in de laatste 50 km brak de zon erdoor, en waren de omstandigheden plezierig.

Ondertussen is mijn wedstrijdkalender voor dit voorjaar compleet. Die zie je rechtsboven deze blog. Volgende week al een eerste wedstrijdje, maar da's eerder om eens te testen. Horst, Hosingen en La Roche zijn wedstrijden waar ik goed wil zijn.
Pas later zal ik beslissen wat we deze zomer gaan doen. Ik twijfel voorlipg tussen Deinze en Gérardmer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten