zondag 17 mei 2015

herstelweek


Na de zeer zware wedstrijd in Luxemburg vorige zondag, was deze week een super belangrijke, nl. één om zo goed mogelijk te recupereren. Mentaal ging dat heel vlot. Eén dag lopen vloeken en doen, en dan alles een plaats kunnen geven.

En ik heb een zeer goede recuperatieweek achter de rug.



Lopen en fietsen
Deze 2 disciplines heb ik echt 'on hold' gezet deze week. Mijn benen waren echt kapot van Luxemburg. Ik heb gemerkt dat ik nog niet veel zo diep gegaan ben. Twee keer kort gaan rijden: woensdag 3 kwartiertjes losrijden en op vrijdag 55 km extensief. Ik verschoot enorm van mijn gemiddelde vrijdag, nl. 32,4 km/u. De benen voelden nochtans nog steeds niet hersteld.
Met lopen heb ik zelfs gewacht tot zaterdag, en dan nog eens eenvoudigweg 10 kilometers op 't gemak in 't park hier in de buurt.

Verstandig gedaan, we worden slimmer. : )

Zwemmen
Maar ik heb wel deze week gebruikt om hard te werken aan mijn zwemmen: drie zwemtrainingen.
Op dinsdag nog veel met pull buoy om de benen te sparen, en die training ging eigenlijk goed. Op donderdag terug het water in, en toen was het toch meer krasselen dan zwemmen. Maar twee keer lag Fré van Happy Flow ook in het bad, en hij wist me twee keer toch gerust te stellen met kleine complimenten over mijn zwemstijl.
En dan vandaag zondag voor het eerst in open water gezwommen. Een heel korte training omdat ik naar een danswedstrijd van mijn dochter wilde gaan kijken. Maar wat was dit genieten zeg! Twee keer achter 't staketsel op en af. En kijk kijk..... een gemiddeld tempo van 1:42/100m. Da's straf. Een boost!

Core stability en kracht
En ik heb 4 keer aan core stability en kracht gedaan. Met La Roche in het verschiet zeer belangrijk. Ik wil ook sterker voor de dag komen in het lopen op en af de hellingen daar, dus ben op zoek gegaan naar oefeningen om mijn loopspieren te verstevigen. Awel, ik heb deze gevonden. IK kan jullie verzekeren, als jullie eens echt willen voelen waar jullie hamstrings, gluteï en quadriceps liggen, deze oefeningen zijn echt top!



Ik ben klaar om een zware trainingsblok aan te vangen. Drie weken voorbereiding op La Roche 111. 't Wordt zwaar, maar ik ben er klaar voor en heb er goesting in.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten