maandag 25 mei 2015

La Roche voorbereiding deel 1

Zoals ik al vertelde, nu komen er 3 weken voorbereiding op La Roche 111. Een speciale wedstrijd door de uitzonderlijke afstanden  (1 km zwemmen is kort, 100 km is lang en 10 km lopen is ook eerder kort - kort lang kort (wat zou dat betekenen in morse-code?)). Maar ook speciaal door het parcours dat zeer zwaar is, zowle in 't lopen las in 't fietsen. Zo moeten we drie keer de Col de Haussire op, officieel de zwaarste helling in België.

De voorbereiding is goed gestart deze week. En 't was een gevuld programma zoals je kan merken: 3 keer kracht & core stability; 3 keer gezwommen; 2 keer gefietst; 3 keer gelopen


In het zwemmen ben ik echt aan het vooruitgaan. Ik zwem goeie tempo's. Ik train nu ook wel wat op tempo's en zelfs op pure snelheid, net omdat het zwemmen in La Roche zo kort is. Hier kan je mijn drie zwemtrainingen eens wat beter overschouwen:




Bovenaan staat altijd mijn plan, onderaan wat ik effectief gedaan heb. Donderdag heb ik wat moeten inkorten, was een traiing 's morgens vroeg en ik moest op tijd een trein naar Antwerpen halen.

In het fietsen heb ik op maandagnamiddag mijn 2e training drastisch moeten inkorten. Een hagel- annex plensbui zorgde ervoor dat ik na 10 minuten al tot op het vel nat was. Geen risico's pakken om opnieuw ziek te worden, was het devies, dus recht naar huis. 's Morgens had ik wel al eens 20 minuten goed doorgetrokken op de dijk.
Maar de zwaarste training was zeker die van vrijdag: in de Vlaamse Ardennen met onder andere 5 keer na elkaar de Berendries op, en vanaf Ename tot in Merelbeke op de dijk nog 5 * 4 min op zwaar verzet tegen 40 km/u rijden. 'k Was redelijk choco als ik thuis kwam.

En het lopen: daar heb ik in deze eerste week vooral op tempo blokken getraind - allerlei afstanden en allerlei snelheden. Volgende week komen er sprints bergop bij, en ook een brick run waarin ik direct na het fietsen uit mijn loopsloffen schiet.









Een goeie eerste voorbereidingsweek met iets te weinig fietskilometers maar met veel kwaliteitswerk. Op naar week 2.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten