zondag 7 juni 2015

La Roche voorbereiding deel 3


Voila sé: 3 weken hard getraind. Het heeft me deugd gedaan. Blij dat ik de lessen getrokken heb uit mijn beetje halfslachtige voorbereiding op Hosingen. Ik was weer een atleet met focus in deze 3 voorbereidingsweken.

Dit was mijn laatste trainingsweek:



Maandag: mooie brick training in 3 stukken: 30 km fietsen aan 34 km/u met een blok van 17 min intensief, direct gevolgd door 3 km lopen aan 16 km/u. Efkes een babbelke met David in zijn kaasmakerij en hup terug de fiets op voor 30 km in tegenwind (32,3 km/u) met INT blokken van 12, 5 en 11 minuten.
Dinsdag was een rustdag, nou ja, gewerkt van 7u15 's morgens tot 22u 's avonds.
Woensdag heb ik drie trainingen gedaan
- een zwemtraining van 2500 meter met een paar 100m sprints en een paar 50 m sprints. Redelijk gewerkt aan mijn catch ook met paddles
- een rustige looptraining van 10 km aan 13 km/u
- een core stability sessie van 30 minuten
Donderdag opnieuw een dubbele dag
- een zwemtraining in de Nieuwdonk 1900 meter aan één stuk
- een looptraining van 11,4 km eindigend op 5 heuvelsprints van 400 m

toen begon ik me wel een beetje af te vragen of ik de trainingen die de volgende 3 dagen zouden komen nog zou uithouden, maar ik bleef standhouden

Vrijdag: 105 km fietsen waarvan 45 km in de Vlaamse Ardennen. Op de vlakke stukken 1 keer 10 min INT en op 't einde één lange blok INT van 35 minuten. Zware rit met toch wel wat vermoeidheid soms in de Vlaamse Ardennen
Zaterdag: vlakke rit van 76,5 km aan 32 km/u.
En dan op Zondag nog een stevige looptraining van 14 km. Onverwachts had ik nog zeer goede benen vandaag: 14,3 km/u als volgt onderverdeeld:

3 km opwarming (4:57; 4:34; 4:21)
3 km LT/LINT (4:06; 4:06; 3:59)
3 km INT (3:49; 3:51; 3:56)
1 km EXT (4:25)
2 km INT (3:52; 3:55)
1 km EXT (4:49)
1 km INT heuvel (4:04)


Een echte racevoorbereidingsloop dus. Enige minpuntje was dat ik een steekje voelde in mijn quadriceps in de laatste 50 meter van het laatste stukje INT. Zo stom, maar is niets ernstigs, voel er nauwelijks iets van.

's Avonds nog afgesloten met 25 minuten core stability oefeningen.

Voila de zware arbeid is geleverd.
Maar de laatste dagen voor zo'n wedstrijd zijn ook belangrijk. Blijven trainen maar op een veel lager pitje, niet stilvallen maar ook geen zware belasting meer.Verder zeer goed op eten en drinken letten, voldoende rusten en me ook eens laten behandelen bij kine/osteo. Ik kijk er naar uit, maar weet nu al dat ik me goed heb voorbereid. Goed gevoel!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten