zondag 11 oktober 2015

week 2: en nu zijn we wel vertrokken


Deze 2e week was puur genieten. Nu zijn we echt vertrokken.


1 swim clinic
2 core stability sessies
2 looptrainingen
3 fietstrainingen

Da's al een mooie week van bijna 8,5 uur.
Enige minpuntje is dat ik eigenlijk 3 core stability sessies wou doen. Maar die derde heb ik verschoven naar morgen maandag.

De meeste basis heb ik in het fietsen dit seizoen. Daar zit ik direct weer op een redelijk niveau. Vlakke ritten aan 29 km/u gaan vlotjes in mijn extensieve zone. Ik kon me dan ook permitteren om er al eens een training met wat prikkels in te steken. Op mijn nieuwe rollen, die aangestuurd worden vanuit een app waarin ik workouts kan programmeren, heb ik op dinsdag 3 keer 4 minuten 250 watt getrapt.

Ook core stability is ondertussen een sterkte geworden.

Met de swim clinics is het nog even afwachten. Ik leer vooral veel oefeningen, en denk dat ik ze pas volgende week of de week daarna zal mogen omzetten in echt zwemmen. Maar dat komt wel goed.

Wat betreft lopen. Het is echt genieten om terug in de loopschoenen te staan. Ik ben veel vorm kwijt, maar het goede nieuws is wel dat ik zowel op dinsdag als zaterdag geen reactie had in mijn enkelgewricht. Ook de kinesist bevestigde donderdag dat het gewricht goed los zit. Maar vandaag, zondag, heb ik plots weer wel een reactie in de enkel. Het is dus voorlopig een voorzichtig optimisme, geen hoera-stemming. 


En ook mijn sportcoaching-project is ondertussen defintief van start gaan. Je vindt alle informatie hierover op www.trics.be.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten