zondag 18 oktober 2015

week 3 : volume


In week 3 zat er al wat volume in mijn trainingen. Op een kwartiertje na bijna 10 uur getraind deze week.

Dat heeft natuurlijk ook te maken met de 4 fietstrainingen, waar je het makkelijkst uurkes klopt natuurlijk.




In die fietstrainingen zit ook al het meest variatie:
- een woon/werk ritje op 't gemak op maandag
- een langere solorit bij 3 graden celsius op woensdag (toch al 2u20 in het zadel)
- een uur op de rollen met een paar kortere prikken aan 220 en 270 watt op vrijdag
- en een verkenningsritje in de heuvels van Gavere en Oosterzele om het parcours voor de trainingen van één van mijn atleten nog eens opnieuw te verkennen.

Minder variatie zit er in de looptrainingen: je kan ze smooth, easy of ext noemen, maar 't komt allemaal o p't zelfde neer. Ik moet vrij traag lopen om het genezende enkelgewricht en het tegensputterende achillespezeke niet te bruuskeren. Maar toch 3 keer de loopschoenen aangetrokken deze week. Toen ik op dinsdag op de bank lag bij mijn kinesist, ontdekten we dat de achillespees nu toch wel lichtjes ontstoken was, en die behandeling is verschrikkelijk pijnlijk. De kinesist raadde me aan om tussen 2 looptrainingen telkens 2 niet-loop dagen in te calculeren. De reactie op dit moment is niet abnormaal na zo'n blessure, maar ik mag nu echt niks forceren. Ik heb bovendien besloten om nog eens een loopanalyse te laten uitvoeren, de vorige dateert reeds van 8 à 10 jaar geleden, en misschien is er ondertussen wel wat aanpassing nodig aan mijn steunzolen. Dat is een afspraak voor binnen 2 weken.

Bij het zwemmen komen we in de swim clinics nu dichter en dichter bij een soort van zwembeweging. Jammer dat het zwembad dit weekend gesloten was, anders had ik mijn oefeningen nog eens kunnen herhalen.

Wat core stability betreft moet ik ook wat opletten met sommige oefeningen zoals lunges of squats omdat ze de enkel teveel kunnen belasten. Het is dus wat hinken op één been, zou je kunnen zeggen.

Maar ondanks alle voorzichtigheden die ik moet inbouwen, was dit toch een deftige trainingsweek. Volgende week pak ik het sowieso wat rustiger aan, omdat ik een razend drukke werkweek heb.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten