zondag 21 februari 2016

week 20 en 21: de rug rechten

De vorige 2 trainingsweken stoden in het teken van 'de rug weer rechten'. Na de ziekte in week 19 mocht ik in week 20 terug voorzichtig beginnen trainen. Op het einde van die week was die verkoudheid volledig gedaan, en kon ik ook weer zwemmen. In week 21 ging ik na positieve signalen qua hartslagen (ze zaten terug op het juiste niveau) terug vol aan de bak.

Hier zijn ze dan:

WEEK 20


en WEEK 21



Wat heb ik van deze periode onthouden:

- dat ik op 46-jarige leeftijd, na een ziekte, en in een minder loopvormpeil door de blessure - 14 van de 19 voetballers van de eerste ploeg van een lokale provinciale ploeg er los af loop. Van de andere 5 waren er 4 die meekonden, en 1 die veel sterker was. Leeftijd van die 19 sportievelingen: tussen de 18 en de 26 jaar. (noot: die gasten worden betaald voor het uitoefenen van hun sport). Verder commentaar is niet nodig.
- dat ik na 2 weken uit het water enorm teruggeslagen ben in mijn zwemprogressie. Het blijft een ongelijk gevecht tussen mij en het water.
- dat ik heel zware trainingsblokjes op de fiets zeer vlot verteer, maar dat ik nu dringend weer nood heb aan wat meer volume-trainingen in het fietsen.
- dat een bezoek aan de podoloog goed nieuws bracht (loopmechaniek ziet er zeer goed uit - enkel is hersteld - achillespees voelt vrij goed aan) en minder nieuws (de peroneuspees aan de achterkant van het enkelgewricht zal wat overbelast zijn en zorgt voor de laatste ongemakken. Die pees is zeer moeilijk/nauwelijks/niet te behandelen - dagelijks stretchen/ijs leggen/homeopatisch traumeel slikken)
- dat de 21 km trail in Koksijde op 5 maart wel heel vroeg in het seizoen komt. Maar we zullen hem verstandig aanpakken - niet vlammen
- dat ik niet goed meer weet wat schrijven....

Train ze!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten