zondag 19 februari 2017

week 25: topweekje

Wat een heerlijke sportweek. Op donderdag kunnen genieten van een zalige Europese wedstrijd in het Vandenstockstadion met mijn zoon Robben. We zitten in een goede periode 4-2 winnen van Zulte, 2-0 van Zenit en nu ook 1-4 op Oostende. Ze vliegen vlot in de netten de laatste tijd.

Maar misschien was dinsdag nog wel leuker - ik deed een gastoptreden als triatleet in het klasje (zesde leerjaar) van mijn nichtje Hannah. Zij zijn bezig met een sportproject en vroegen zich af wat triatleten zo allemaal eten. Ik in vol ornaat - met de tijdritfiets en de tijdrithelm - naar daar gereden. Het was zalig om uiteindelijk meer dan een uur bestookt te worden met vragen. Ik zag een paar oogjes schitteren bij de verhalen over de Ironman-wedstrijden. Ik denk dat er een paar 's avond in hun bed liggen dromen over triatlon nu. Goed gelachen ook als ik de kinderen liet proeven van ORS drank, energiedrank, energierepen, maar vooral ... energiegels. : )

Maar soit, jullie willen hier vooral lezen hoe het met mijn trainingen gaat zeker. Wel het was ook op dat gebied een topweekje. Kijk maar!

















Een weekje van bijna 12 uur, dat is lang geleden.

Natuurlijk heeft dat veel te maken met het zalige zonnetje. Dat zorgt ervoor dat ik weer buiten rij, en buiten rij je nu éénmaal langere ritten dan op je rollen. Toch heb ik er voor gezorgd niet enkel volume te trainen (248 km gebold deze week), maar ook kwaliteitsblokken in de trainingen te steken: maandag zat er een intensief blokje tegen de wind in van 40 minuten, woensdag koos ik voor een Vlaamse Ardennenrit met een paar trage langere hellingen (atypisch voor de Vlaamse Ardennen- je moet ze dus weten liggen). En op zondag heb ik in de lange rit met Mr T eens 20 minuten het gashendel helemaal opengetrokken (met in het midden 2 minuten waarin het licht helemaal uitging). Vooral op woensdag merkte ik dat langere ritten al een tijdje geleden was.

Na 3 weken heb ik eindelijk weer de weg naar het zwembad gevonden voor 1800m baksteenslag. Man man man, wat was dat sukkelen zeg.

Last but not least: donderdag een looptraining met 6 sprints van 200m (dat was redelijk hard), maar vooral op zaterdag liep ik een 16 km aan 13,5 km/u zonder eigenlijk 1 keer iets te forceren, puur op gevoel en op een goed duurtempo. Dat geeft vleugels (zonder redbull te drinken).

Nu nog 4 dagen doortrainen, en dan leg ik er even 4 dagen de riem af. Ik hou jullie op de hoogte.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten