maandag 13 maart 2017

week 28: Bikerzzz

Het bikerzzz weekend stond voor de deur. 't Was een beetje een mager beestje omdat velen de fiets letterlijk aan de haak te hangen (en hem dus zelfs niet mee hadden), en omdat mijn beste kompaan de zaterdag moest afhaken met hartritmestoornissen. Maar het werd wel een topweekend dankzij het heerlijke lenteweer, de gereden kilometers en de avondpret. Als ik je vertel dat er geen valpartijen waren, behalve toen ik van mijn stoel viel van het lachen de avond na de eerste rit, dan weet je zo ongeveer hoe je de sfeer moet inschatten.

Aangezien ik in 2017 nog geen 100km rit achter de kiezen, was het toch even afwachten hoe ik drie lange ritten op rij zou verteren. Maar de conclusie is positief: ik kom met zeer goede benen uit de winter. De uithouding is blijkbaar zeer goed (335 km op drie dagen zonder 1 zwak moment), de basissnelheid is dik ok (zo reed ik zondag met een continue zwakke tegenwind op de rand van recup en EXT - echt traag dus - gemakkelijk 27 km/u). Nu wordt het zaak om tegen de zomer kracht en krachtuithouding bij te kweken. Met goede loopbenen, goede fietsbenen en terug goesting in het water, kan ik dus enkel zeggen dat ik me wel in mijn sas voel voor dit seizoen. Maar .... de weg is nog lang natuurlijk.















Geen opmerkingen:

Een reactie posten