zondag 26 maart 2017

week 30: plannen

De seizoensplanning, het is een werkje met hindernissen geworden. Vorige week meldde ik al het probleem in de duatlon-wereld. Maar da's niet het enige wat me bezig hield. Vorige herfst is het een groot vraagteken geworden: zou ik in 2017 opnieuw een Ironman doen of niet? De beslissing viel in het nadeel van de Ironman: Alpe d'Huez en Gérardmer werden de hoofddoelen. maar nu er een nieuwe Ironman georganiseerd wordt in Italië, en dat 2 maanden na Alpe d'Huez, leek doortrainen na Alpe d'Huez voor een Ironman 2 maanden later plots heel aanlokkelijk. De beslissing heeft lang op zich laten wachten, en is ook nu nog niet definitief. maar ItaliË was zowel voor mij als voor mijn vrouw heel aanlokkelijk, ik heb er wel zin. Tot zover staan alle pijlen nu gericht naar die nieuwe Ironman. Maar ik moet nog even afwachten of ik op het werk voldoende lesvrije dagen zal kunnen krijgen in het nieuwe lessenrooster de dagen voor en natuurlijk de dag van de Ironman. In het hoofdje zit alles op een rijtje dus, maar nu nog wachten of het ook praktisch haalbaar zal zijn.

Ondertussen is mijn trainingsschema (in grote lijnen) opgemaakt in aanloop naar die Ironman. De details moeten nog uitgewerkt worden natuurlijk, maar 't is toch leuk om weer te weten waar we aan toe zijn de volgende maanden. Zo ziet de maand april er bijvoorbeeld uit






Maar soit, volgende week komt er er een recuperatieweekje.
Ook deze week gingen de trainingen goed, behalve dat mijn goed voornemen om mijn core stability en krachttraining terug op te pikken voorlopig niet gehaald is.
Maar heel goede benen op de fiets, goede looptempo's en eindelijk een vlotte CSS training in het zwembad, er zijn slechtere manieren om in een recupweekje te rollen.






Ondertussen kan je hier rechtsboven dus mijn voorlopig wedstrijdschema zien. Op mijn verjaardag doe ik dus de kwarttriatlon in Beernem, omdat dat het clubkampioenschap van mijn triatlonclub Mr T is.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten