woensdag 22 maart 2017

week 29: na de volumeweek

Zo zag week 29 er uit:



Na de vele fietskilometers van het BikerZzz weekend, heb ik deze week wat minder gefietst. Maar ik heb er wel voor gezorgd dat mijn fietstrainingen complementair waren aan de vele lage-hartslag kilometers van dat BikerZzz weekend. Zo maakte ik er op donderdag een mooie tempoduurrit van aan een gemiddelde van 31,6 km/u. Not bad at all! En op zaterdag reed ik op de rollen met daarbij 5 keer 3 minuten een VO2 max interval, aan 120% van het overslagpunt. Na een week met veel volume, was het dus deze week vooral intensiteit op de fiets.

In het lopen zat er vooral veel tempo in: maandag nog een rustig recuploopje, op woensdag een negatieve duurloop van 10,6 km aan 4:24 (13,6 km/u), en op zondag (na een pittig nachtje : p ) een lange duurloop aan 4:30 (13,3 km/u). Die duurtempo's zijn nog nooit zo strak geweest. Dat geeft mooie vooruitzichten voor  het komende seizoen.

In het zwemmen ben ik wat aan het werken aan mijn timing, en dat is heel moeilijk eigenlijk. Ik moet later leren catchen, iets langer drijven dus, maar dat zonder de vinnigheid in het water te verliezen. een evenwichtsoefening die met vallen en opstaan verloopt.

Als ik kritisch mag zijn op mezelf, moet ik vaststellen dat mijn discipline in core stability en krachttraining voor de eerste keer dit seizoen wat tegenvalt. Daar moet ik terug wat meer aandacht aan besteden, zeker op mijn leeftijd. Ik voel dat direct aan mijn lijf als ik het niet goed onderhoud.

Ondertussen ben ik nog altijd aan het sleutelen aan mijn wedstrijdseizoen. Niet gemakkelijk nu het crisis lijkt te zijn in het duatlonwereldje en de ene na de andere wedstrijd wordt afgelast, zelfs in het Powerman-circuit. Maar daarover volgende week misschien meer nieuws.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten