zondag 18 februari 2018

Road to Roth week 20: buiten

Als ik deze week juist wil weergeven, moet ik eigenlijk bij vorige week zaterdag beginnen. Dat was immers de start van mijn bike overload week. En die liep af deze week op de vrijdag.



Samen goed voor 255 fietskilometers, 9 uur in het zadel dus. En - het valt me nu pas op - allemaal buiten, niks op de rollen. Zijn er daardoor minder kwaliteitskilometers in mijn fietstrainingen geslopen? Eigenlijk niet: een korte analyse van die 4 trainingen leert me dat ik in totaal 3u10 min in ZONE 3 vertoefd heb, dat is de intensieve zone waar ik nog aeroob train, maar toch wel redelijk wat koolhydraten verbrand. Zowat 38 minuten vertoefde ik in zone 4, rond mijn overslagpunt dus - de grens tussen aeroob en anaeroob. Te weinig kwaliteit is dat dus zeker inet. Ik merk dat ik eerder moet opletten om niet te hard van stapel te lopen, en zeker voldoende aandacht moet blijven besteden aan de pure uithoudingstraining in zone 2.

Ik herinner me ook nog de late dinsdagnamiddag, na die 16 km duurloop. Ik had de drie dagen daarvoor telkens gefietst, vertrok aan die duurloop met lichtjes vermoeide benen. Maar dat loste zich tijdens de looptraining eigenlijk allemaal op. Ik nestelde me snel in een goed tempo, en kon na 12 km (ik gad er wel zin in) eens voor 3 km het gaspedaal ietsje harder indrukken: die liep ik rond tempo 4:10. Not bad at all. Maar na die duurloop was ik wel efkes choco. Toch wat sterrekes gezien, de recupdrank stevig in de hand (niemand ging me die afpakken : )  ). Daarna gecheckt en het gemiddelde tempo op die 16 km was 4:29, of 13,4 km/u. Helemaal niet slecht!

Dit weekend even gerecupereerd. Maandag nog rustig opstarten, maar dan terug 2 weken aan de slag. 't Is verdoeme maar een goeie 4 maanden niet meer. Dat lijkt plots toch redelijk dichtbij.
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten