zondag 26 augustus 2018

To Sardignia week 4: groen licht bevestigd


Zoals aangekondigd was deze week een recupweekje. Vijf dagen kalmpjes aan. Ik nam de vrijgekomen tijd aan om drie keer op vier dagen in het water te liggen. En dat helpt wel natuurlijk voor het watergevoel.
Op donderdag had ik ook een afspraak met de chirurg die mijn liesbreuk zal opereren. Ook hij gaf zonder enig probleem groen licht om nog deel te nemen in Sardinië en pas dan de operatie uit te voeren. Ik blij natuurlijk.


Op zaterdag was ik dan ook klaar om te starten met een nieuwe trainingsblok. Die zaterdagtraining was een leuke. Ik wou eens checken hoe mijn richttempo voor Sardinie zou aanvoelen (4:15), en vooral hoe anders het zou aanvoelen vergeleken met het tempo waar ik in aanloop naar Roth zoveel op trainde (4:30)

Twee keer 2 km aan 4:30 gevolgd door 2 km aan 4:15 was de opdracht voor die training. En vooral voor de eerste keer opnieuw die tempo's proberen aanvoelen.
Na zo'n recup-vijfdaagse is dat een dankbare training. 4:15 voelde dan ook zeer leuk aan, een beetje tempo maken maar niet sprinten. Uiteindelijk liep ik iets te snel, er is opnieuw nog wat werk aan mijn tempogevoel. Dit waren mijn gelopen tempo's tijdens de training:

3 km WU (4:42; 4:25; 4:31)
2 km 4:30 (4:24; 4:24)
2 km 4:15 (4:14; 4:05)
1 km easy (4:47)
2 km 4:30 (4:22; 4:25)
2 km 4:15 (4:10; 4:09)
1 km easy (4:56)

Op zondag een kortere fietstraining waarin ik wel wat heuvelwerk deed. Sardinië is allesbehalve een vlak fietsparcours, dus ik zal zeker wat meer de Vlaamse Ardennen moeten induiken de volgende weken.

Op naar 28 oktober, ik kijk er enorm naar uit, meer dan naar 30 oktober, want dan ga ik onder het mes.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten