zondag 2 september 2018

To Sardignia week 5: echt

't Is alweer voor 't echt. Die eerste trainingsblok dat was wat aftasten, wat proberen om terug in het ritme te komen. Maar daar is nu al helemaal geen sprake meer van. Geen halfslachtige toestanden, geen voorzichtig gedoe, geen 'we zien wel wat het geeft'... Mijn mind staat terug helemaal op: "In Sardinië wil ik top zijn."




Om een voorbeeld te geven: als ik woensdag in het water lag, was het mijn vijfde zwemtraining op 9 dagen. Lang geleden dat ik aan deze intensiteit zwom, en ik begin het te merken. Ik voel me veel beter in het water.
De gele blok hierboven in het schema is een koppeltraining: 51 km fietsen en daarna 4 km lopen. Er hadden dus 4 rode blokken en 3 groene blokken moeten staan eigenlijk. In totaal deze week 200 km gefietst en 37 km gelopen: het zijn geen full ironman toestanden, maar het begint toch half distance voorbereiding-proporties aan te nemen. En vooral: er zit zowat vanalles tussen: interval, klimtraining, tempotraining, extensieve uithoudingstrainingen. Een heel gevarieerde work load dus.
Ik geniet ervan, en voel wel de power in de benen terugkomen.

Volgende week probeer ik de vijs nog iets harder aan te spannen, beetje per beetje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten