zondag 23 september 2018

To Sardignia week 8: core swim bike

We zijn 18 dagen nadat ik mijn spierverrekking ... uhm ... opliep. Sinds heb ik niet meer gelopen. Sinds deze week ben ik met de kine bezig om sommige onderdelen van de loopbeweging in te oefenen: voet afzetten, voorzichtige afsprong, landing, ..... De kuitspier houdt goed stand. Ik kan nu, op het einde van deze week, zelfs zeggen dat ik er in het dagelijks leven geen last meer van heb.
Misschien dat de kine me deze week eens voorzichtig laat lopen op de loopband? Ik hoop het.....

Voor de rest was het een degelijke trainingsweek. Voor het eerst heb ik weer kracht kunnen zetten op de fiets: donderdag reeds ik 85 km aan 32 km/u gemiddeld. Het laatste anderhalf uur zat ik continu in de INT zone. Dat voelde echt als een overwinning aan.

Ook in het zwembad heb ik een goed gevoel. Deze week heb ik in totaal 6,5 km gezwommen verspreid over 3 sessies.


Ik hunker naar groene blokjes in mijn trainingsagenda. Maar al bij al is dit voor mij ook een goede les in loslaten van de ideale wedstrijdvoorbereiding. Ik moet mijn mind resetten naar 'er het beste van maken in de gegeven omstandigheden'. En dat lukt me precies wel. Ik denk dat het wel helpt dat mijn A-wedstrijd van het seizoen al achter de rug was, en ik er een knap resultaat neerzette. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten