dinsdag 21 juli 2015

tandvlees


Eerlijk is eerlijk ....af en toe begin ik toch te voelen dat ik een beetje op mijn tandvlees zit, zowel mentaal als fysiek begin ik te merken dat het einde van het seizoen nadert. Ik ben dan ook al 11 maanden bezig.

Qua trainingen geeft dat heel diverse resultaten. Een mooi voorbeeld daarvan is de training van zondag.

Bedoeling was om 60 km te rijden met daarin 5 keer een krachtinspanning (op het vlakke) boven de overslag, en direct daarna de loopschoenen aan te trekken en 10 km te lopen, waarvan de eerste 6 km aan 4:10/km. Wel dat eerste onderdeel was een flop - ik kreeg mijn hartslag nauwelijks de hoogte in en het werd dus een tempotraining. Maar het 2e onderdeel, het lopen, was dan weer een succes: ik liep moeiteloos die eerste 6 kilometers een tempo van 3:55 à 4:10.
Nu, in het fietsen ging ik ook nog goed vooruit hoor. Met een gemiddelde van bijna 33 km/u kan je gerust thuiskomen. Maar in Berlare en Deinze zal het toch zaak zijn tegen de 40 te kunnen rijden als ik top wil presteren, en dan moet je die extra kracht wel kunnen ontwikkelen.

Ook mentaal wordt het moeilijker. Ik trek al regelmatiger een flesje rosé open, of haal al sneller eens een pintje uit de frigo. De focus is moeilijker aan het worden. Toch blijf ik nog met veel plezier trainen. Dus dat ene maandje kan er echt nog wel bij, denk ik dan.

Maar nu eerst een recuperatieweek en een beetje Gentsche Fieste. En dan nog 3 voorbereidingsweken voor het BK halve afstand in Deinze.

Dit was mijn schema deze week:


En heuglijk nieuws voor volgend jaar: ik heb bij mijn huisbaas : )  aangedurfd om het onderwerp 'Ironman in 2016?' aan te snijden. Jawel de bilaterale gesprekken zijn opgestart, de sfeer was aftastend en constructief. Een referendum lijkt niet nodig te zijn. En ..... Mallorca is de grootste kanshebber....

keep ya posted!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten