zondag 9 augustus 2015

Doorbijten


Zijn de twijfels na vorige week weg? Nee, niet helemaal. Ik blijf moeite hebben om een derde piek te proberen bereiken dit seizoen. We zullen nog 2 weken geduld moeten hebben om daar uitsluitsel over te hebben.

Maar ik had 7 dagen geleden onmiddellijk getekend voor een trainingsweek als deze.


Na Berlare heb ik wijselijk 2 dagen niks gedaan, maar de rest van de week kon ik mijn trainingen goed afwerken.
Eén van de specialekes deze week is dat ik ingeschakeld ben om de voetbalploeg van mijn zoon (U17 Tenstar Melle) fysiek voor te bereiden op het volgende seizoen. Op dinsdag- en donderdagavond heb ik met die gasten dus redelijk wat gelopen en hen kracht- en stabiliteitsoefeningen aangeleerd. Zeer leuk om te doen.

Voor de rest stond het volgende op het menu deze week:

SWIM: 2 compleet verschillende trainingen: een training binnen op dinsdag en dan een open water training zonder wetsuit buiten op vrijdagavond. Het gevoel in het water was op vrijdag zeer goed, maar welk tempo ik kan zwemmen is redelijk voorspelbaar. Degelijk maar dat zal het dan ook zijn dit jaar.

BIKE: dit is bij uitstek de discipline waarin ik de topvorm van tussen mijn vinger voel glippen. Ik ben dit jaar enorm sterk geweest op de fiets (bijvoorbeeld in Horst en in La Roche was ik echt top), maar nu zit ik daar net onder. Ik voel ook dat ik het moeilijk vind om me nog warm te maken voor trainingen boven de 100 km. Deze week is het terug gelukt hoor, maar ik was toch blij dat ik het grootste gedeelte met kersvers Ironman Pieter-Jan mocht meerijden.
Op vrijdag heb ik dan nog eens serieus doorgevlamd, met 2 intensieve blokken aan 37-38 km/u. Tempo maken, het lukt me nog, maar kost me niet iets meer moeite dan vroeger in het seizoen, ik moet net iets meer forceren.

RUN: mijn lopen is dan weer nog steeds op peil. Veel tempo-lopen deze week. in mijn trainingen voor de U17 zaten redelijk wat tempoblokjes van 100 - 200 - 300 meter. In mijn eigen trainingen zaten er dan weer veel langere blokken.
Op woensdag een negatieve duurloop waarin ik 4 km onfer de 4:25 liet overlopen in 3 km onder de 4:10.
Maar het echt zware werk had ik gespaard voor zondag: een lange duurloop van 20 km met niet minder dan 12 tempo-kilometers. Dit was het plan (en tussen haakjes het resultaat):


Daar kunt ge mee thuis komen, moet ik zeggen.

Nog één week hard trainen, en dan rusten voor die laatste explosie van het seizoen in Deinze. En ondertussen ben ik al bezig met mijn planning voor volgend jaar. Ik verwacht de volgende week reeds witte rook (en er zitten verrassingen in de pijplijn).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten