dinsdag 10 november 2015

week 6: weekje Cyprus

Vorige week op reis geweest naar Cyprus. Niet al te veel getraind, nou ja wel veel maar meestal zeer kort. Een fiets had ik niet mee, dus geen fietskilometers. Lopen was een beetje een ramp, ik liep 1 keer langs de kustlijn, maar dat bleek meer een trail run over rotsen te zijn, dan een rustig strandloopje. Zandstranden bestaan er niet echt in Paphos. En de dagen na deze trail run was mijn linkerenkel een ramp, een 2de geplande looptraining in Cyprus kon ik wel vergeten. Toch een zorgenkindje die lnikerenkel op dit moment. Ik hoop dat die nieuwe steunzolen soelaas brengen.



Maar wel veel gezwommen, drijfoefeningen gedaan en core stability oefeningen gedaan. Toch een ander gevoel als je vanuit je voordeur recht het zwembad of de zee kan inspringen. bij 26 graden : ) Ik heb gekozen voor een quasi dagelijkse korte zwemtraining in plaats van 2 of 3 langere trainingen. Rustig weekje dus, nu terug aan de bak in België.

2 opmerkingen:

  1. Hoe heb je de zwemsessies beleefd?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een beetje verwarrend - hier en daar een drijfoefening en die dan proberen omzetten in gewone zwemlengtes.
    Wat liep goed? Op spoor zwemmen, drijven op zijkant
    Wat liep niet goed? In je boei hangen en hoofd relaxed laten hangen. Dat laatste is ook moeilijk in een 14 meter badje. Daar heb je toch iets te veel schrik om tegen de rand te botsen... : )

    BeantwoordenVerwijderen