maandag 2 november 2015

week 5: 10u


We zijn nog maar in week 5 en ik heb al een 10u weekje achter de rug. En dat gebeurde eigenlijk vrij achteloos. Als het zo'n mooi weer is en je zit al eens wat langer op de fiets, ben je er voor je het weet.




Maar.... op aanvraag van Leen, iets meer over de zwemlessen. Ik volgde 5 persoonlijke lessen bij Fre Ghys (Happy Flow). Fre heeft me echt hergeprogrammeerd. Hij probeerde, vooral vertrekkend vanuit de Total Immersion methode, me meer bewust te maken van wat ik in het water doe, en gaf me op die manier heel wat om over na te denken en om uit te proberen in het water. Of het succesvol zal zijn, dat zal ik de volgende maanden moeten proberen achterhalen. Of het een rijke ervaring was? Absoluut!!! Nu is het aan mij om na deze 5 sessies het aangeleerde om te zetten in een verbeterde zwemstijl. Vrijdag mislukte dat grandioos. Maar dat is ook wat je overal hoort en leest. Als je voor iets nieuws gaat, moet je eerst door een dal om daarna de vruchten te kunnen plukken. 
Ik ga ervoor, en ga proberen om de sterktes van mijn oude zwemmethode (gebaseerd op het Swimsmooth- programma) aan te vullen met de nieuw opgedane ervaringen/kennis van de Total Immersion/Happy Flow methode. En ik denk nu elke keer in het water ben, aan Fre's heel expressieve manier om de krachtige insteek in het water weer te geven: "Faaaaa!" (je moet het gehoord hebben, om er de kracht van te voelen : ) )

Voor de rest heb ik deze week ook een zeer grondige gang- en loopanalyse laten uitvoeren bij de 12de Man in Gent. Zeer onder de indruk van de professionele en grondige aanpak aldaar. De conclusies zijn in eerste instantie positief: de voeten functioneren goed, de loopstijl is zeer in orde. Maar .... mijn steunzolen compenseren onvoldoende het beenlengteverschil van ... 1,5 cm. Ik krijg dus nieuwe steunzolen, want anders krijgt mijn onderrug al te veel te verduren (en dat was zeer duidelijk te zien op het videomateriaal).

Op naar een watergevoel-weekje nu...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten